CENTRUL SOCIAL DE URGENŢĂ PENTRU ADULŢI
Adăpostul de noapte oferă găzduire temporară până la 12 luni persoanelor adulte fără adăpost cu posibilitate de prelungire după reevaluarea situaţiei și mamelor şi copiilor acestora victime ale violenţei domestice, care se află în situaţie de urgenţă, care vor beneficia de serviciile de cazare până la 3 luni, cu posibilitate de prelungire după reevaluarea situaţiei.

Atribuţii şi competenţe: 

Găzduire temporară:

• până la 12 luni a persoanelor adulte fără adăpost, cu posibilitate de prelungire după reevaluarea situaţiei;
 • pentru mamele şi copiii acestora victime ale violenţei domestice, care se află în situaţie de urgenţă, care vor beneficia de serviciile de cazare până la 3 luni, cu posibilitate de prelungire după reevaluarea situaţiei.

Igienizare şi deparazitare: 
• asigurarea materialelor de igienă personală; 
• oferirea posibilităţilor de efectuare a igienei personale; 
• oferirea posbilităţii de spălare a hainelor; 
• deparazitarea beneficiarilor; 
• oferirea de îmbrăcăminte şi lenjerie de pat curate. 

Pregătirea şi servirea hranei: 
• oferirea a două mese reci pe zi respectând normele aprobate de Ministerul Sănătăţii şi a practicilor legate de siguranţa alimentelor. 
Servicii de asistenţă socială: 
• informarea beneficiarilor despre serviciile furnizate; 
• întocmirea dosarului beneficiarilor; 
• realizarea anchetelor sociale, semnarea contractelor de acordare a serviciilor sociale, întocmirea Planului personalizat de intervenţie pentru fiecare beneficiar; 
• acordarea de consiliere profesională (sprijin pentru găsirea unui loc de muncă, întocmirea unui CV, redactarea unei scrisori de intenţie, etc.); 
• punerea la dispoziţia beneficiarilor a programelor de reconversie profesională şi a cursurilor de calificare în vederea obţinerii unui loc de muncă prin diverse instituţii; 
• sprijin în obţinerea actelor de identitate, a diverse drepturi sociale, înscrierea la medic de familie; 
• organizarea de programe educativ-informative, de promovare a sănătăţii; 
• însoţirea beneficiarilor la diferite instituţii; 
• dezvoltarea de abilităţi, deprinderi de comunicare, relaţionare, activităţi de motivare a beneficiarilor spre schimbare, spre depăşirea situaţiei de dificultate în care se află cu scopul reinserţiei sociale. 

Servicii de consiliere psihologică: 
• evaluarea psihologică iniţială a beneficiarilor; 
• întocmirea fişei de evaluare psihologică, pentru fiecare beneficiar; 
• consiliere psihologică (individuală şi de grup), cu scopul optimizarii echilibrului psihoemoţional; 
• organizarea a diferite programe de intervenţie educativ-informativă şi promovare a sănătăţii. 

Servicii de consiliere profesională: 
• informare cu privire la modul în care beneficiarii pot afla de existenţa unor locuri de muncă vacante; 
• informare şi educare în ceea ce priveşte modul de întocmire a unui CV, de susţinere şi de prezentare la un interviu cu angajatorul; 
• informare despre existenţa cursurilor de calificare şi reconversie profesională puse la dispoziţie de AJOFM sau de alte instituţii de profil; 
• consiliere pentru motivarea, formarea abilităţilor de căutarea/păstrarea unui loc de muncă. 

Servicii de asistenţă medicală: 
• întocmirea fişei medicale;
• control medical general; 
• urmărirea tratamentului recomandat de medicii de specialitate; 
• oferirea de medicamente pentru afecţiuni curente; 
• organizarea şi controlarea muncii antiepidemice, în scopul profilaxiei bolilor transmisibile (boli cu transmitere sexuală, respiratorii, cutanate etc.); 
• programe de prevenire, educare şi informare cu privire la diverse boli. 

Servicii mobile de urgenţă: 
• identificarea persoanelor fără adăpost din municipiul Satu Mare; 
• evaluarea nevoilor sociale ale acestora; 
• activităţi de consiliere şi alte măsuri de suport acordate în stradă; 
• cartografierea zonelor de adăpostire a persoanelor aflate în stradă şi a celor unde aceştia îşi desfăşoară activităţile lucrative pentru a-şi câştiga existenţa.
 

 
Politica de Cookie