Atribuţii şi competenţe:
Găzduire temporară:
• până la 12 luni a persoanelor adulte fără adăpost, cu posibilitate de prelungire după reevaluarea situaţiei;
• pentru mamele şi copiii acestora victime ale violenţei domestice, care se află în situaţie de urgenţă, care vor beneficia de serviciile de cazare până la 3 luni, cu posibilitate de prelungire după reevaluarea situaţiei.
Igienizare şi deparazitare:
• asigurarea materialelor de igienă personală;
• oferirea posibilităţilor de efectuare a igienei personale;
• oferirea posbilităţii de spălare a hainelor;
• deparazitarea beneficiarilor;
• oferirea de îmbrăcăminte şi lenjerie de pat curate.
Pregătirea şi servirea hranei:
• oferirea a două mese reci pe zi respectând normele aprobate de Ministerul Sănătăţii şi a practicilor legate de siguranţa alimentelor.
Servicii de asistenţă socială:
• informarea beneficiarilor despre serviciile furnizate;
• întocmirea dosarului beneficiarilor;
• realizarea anchetelor sociale, semnarea contractelor de acordare a serviciilor sociale, întocmirea Planului personalizat de intervenţie pentru fiecare beneficiar;
• acordarea de consiliere profesională (sprijin pentru găsirea unui loc de muncă, întocmirea unui CV, redactarea unei scrisori de intenţie, etc.);
• punerea la dispoziţia beneficiarilor a programelor de reconversie profesională şi a cursurilor de calificare în vederea obţinerii unui loc de muncă prin diverse instituţii;
• sprijin în obţinerea actelor de identitate, a diverse drepturi sociale, înscrierea la medic de familie;
• organizarea de programe educativ-informative, de promovare a sănătăţii;
• însoţirea beneficiarilor la diferite instituţii;
• dezvoltarea de abilităţi, deprinderi de comunicare, relaţionare, activităţi de motivare a beneficiarilor spre schimbare, spre depăşirea situaţiei de dificultate în care se află cu scopul reinserţiei sociale.
Servicii de consiliere psihologică:
• evaluarea psihologică iniţială a beneficiarilor;
• întocmirea fişei de evaluare psihologică, pentru fiecare beneficiar;
• consiliere psihologică (individuală şi de grup), cu scopul optimizarii echilibrului psihoemoţional;
• organizarea a diferite programe de intervenţie educativ-informativă şi promovare a sănătăţii.
Servicii de consiliere profesională:
• informare cu privire la modul în care beneficiarii pot afla de existenţa unor locuri de muncă vacante;
• informare şi educare în ceea ce priveşte modul de întocmire a unui CV, de susţinere şi de prezentare la un interviu cu angajatorul;
• informare despre existenţa cursurilor de calificare şi reconversie profesională puse la dispoziţie de AJOFM sau de alte instituţii de profil;
• consiliere pentru motivarea, formarea abilităţilor de căutarea/păstrarea unui loc de muncă.
Servicii de asistenţă medicală:
• întocmirea fişei medicale;
• control medical general;
• urmărirea tratamentului recomandat de medicii de specialitate;
• oferirea de medicamente pentru afecţiuni curente;
• organizarea şi controlarea muncii antiepidemice, în scopul profilaxiei bolilor transmisibile (boli cu transmitere sexuală, respiratorii, cutanate etc.);
• programe de prevenire, educare şi informare cu privire la diverse boli.
Servicii mobile de urgenţă:
• identificarea persoanelor fără adăpost din municipiul Satu Mare;
• evaluarea nevoilor sociale ale acestora;
• activităţi de consiliere şi alte măsuri de suport acordate în stradă;
• cartografierea zonelor de adăpostire a persoanelor aflate în stradă şi a celor unde aceştia îşi desfăşoară activităţile lucrative pentru a-şi câştiga existenţa.