Direcția de Asistență Socială a organizat un workshop pe tema “Managementul de caz în asistența socială”
Întâlnirea de lucru pe tema “Managementul de caz în asistența socială” a fost de fapt întâlnirea grupului ce susține beneficiile managementului de caz, format din specialiști care cunosc ansamblul de tehnici, procedurile și instrumente de lucru ce asigură coordonarea activităților de asistență socială.

Joi, 17 februarie 2022, Direcția de Asistență Socială Satu Mare a organizat un workshop pe tema “Managementul de caz în asistența socială”. 

 


Evenimentul a fost găzduit de Centrul Tehnologic, de Inovare și Afaceri Satu Mare, bucurându-se de participarea specialiștilor din cadrul mai multor instituții publice, organizații nonguvernamentale, asociații și fundații care își desfășoară activitatea în domeniul social. Au fost prezenți specialiști din partea Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Satu Mare, Asociația Sfântul Acoperământ al Maicii Domnului, Poliția Locală Satu Mare, Asociația Stea, Centrul de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Satu Mare, Centrul de zi Sfânta Tatiana, Organizația Caritas, Fundația Hans Lindner, Direcția Municipală Creșe Satu Mare, Serviciul de Ajutor Maltez, alături de gazde, organizatori – Compartimentul Protecție Socială din cadrul Direcției de Asistență Socială Satu Mare.

 

Întâlnirea de lucru pe tema “Managementul de caz în asistența socială” a fost de fapt întâlnirea grupului ce susține beneficiile managementului de caz, format din specialiști care cunosc ansamblul de tehnici, procedurile și instrumente de lucru ce asigură coordonarea activităților de asistență socială.

 

 
Pornind de la ideea că obiectivul utilizării acestei metode constă în asigurarea unei intervenții multidisciplinare și interinstituționale, Direcția de Asistență Socială a invitat specialiștii aflați în teren, cei care instrumentează cazuri, la un schimb de idei și experiență pe tema practicii managementului de caz și a măsurilor ce se impun pentru asigurarea continuității procesului de asistență a persoanelor ce beneficiază de suport. 

 


Agenda worshopului a cuprins modul de documentare și documentația utilizată în practica managementului de caz, evaluarea, prioritizarea problemelor și stabilirea obiectivelor de intervenție, a strategiei și a planului de soluționare a problemelor și, nu în ultimul rând, monitorizarea și evaluarea impactului intervenției. 

 


Specialiștii care lucrează în mod direct cu beneficiarii la nivel de municipiu reședință de județ și-au spus opinia în materie de ce este managementul de caz, de ce este nevoie de management de caz, cum se face implicarea celor mai bune resurse pentru rezolvarea cazurilor sociale, cum se răspunde la nevoi, colaborarea interinstituțională în sensul în care beneficiarul să se simtă sprijinit când are cea mai mare nevoie. Cristina Bala – directoarea Asociației Stea – a prezentat schema de aplicare a managementului de caz la nivel local construită în anul 2015, iar specialiștii prezenți au abordat partea de revizuire comună a pașilor de aplicare a managementului de caz la nivel local, discutând despre construirea unei scheme de lucru adaptate nevoilor și posibilităților actuale. 

 


Directorul DAS Satu Mare, Adrian Balaj, i-a informat pe cei prezenți că, printr-un proiect câștigat de Primăria Municipiului Satu Mare, se lucrează la baza de date prin care fiecare instituție publică, fiecare ONG va putea să își introducă  datelor beneficiarilor de servicii sociale pentru programul unei baze de date care va conduce la evitarea suprapunerii de servicii și la depunerea unor proiecte cu finanțare europeană pe viitor.

 

Cei prezenți la ședința de lucru au concluzionat că doar prin conectarea dintre toți actorii implicați se poate face mai mult bine în jurul nostru. 
Următoarea ședință de lucru e programată pe luna martie 2022.   


 

 
Politica de Cookie