Documente necesare pentru obținerea dreptului la alocația pentru susținerea familiei
Persoanele sau familiile care îndeplinesc condiţiile de acordare a alocaţiei pentru susţinerea familiei şi care au în întreţinere copii care frecventează învăţământul preşcolar vor beneficia din oficiu, odată cu acordarea alocaţiei pentru susţinerea familiei, de stimulentul educaţional acordat sub formă de tichete sociale pentru grădiniţă, în valoare de 100 lei pe lună pentru fiecare copil care frecventează grădiniţa, tichete sociale care pot fi utilizate pentru achiziţionarea de produse alimentare, de igienă, îmbrăcăminte şi rechizite.

La nivelul municipiului Satu Mare beneficiază de alocație pentru susținerea familiei un număr total de 83 de familii.     
Direcția de Asistență Socială Satu Mare anunță sătmărenii că în continuare pot solicita alocație pentru susținerea familiei persoanele sau familiile care au în creştere şi îngrijire copii în vârstă de până la 18 ani şi care au un venit net de până la 530 lei pe membru de familie. Pentru obținerea ajutorului financiar, solicitantul va depune o cerere în acest sens și o serie de documente la Biroul Beneficii Sociale din cadrul Direcției de Asistență Socială. 

 

În rândurile de mai jos arătăm care sunt documentele necesare pentru obținerea dreptului la alocația pentru susținerea familiei:


-    Cerere – Declarație tip pentru acordarea alocației pentru susținerea familiei (2 cereri tip);
-    Buletin/Carte de identitate valabile (pentru adulți și copii cu vârsta de peste 14 ani) – copii xerox;
-    Certificate de naștere – copie – pentru toți membrii familiei;
-    Acte de stare civilă: certificate de căsătorie, sentință de divorț definitivă (unde este cazul), certificat de deces (unde este cazul) – copie;
-    Adeverință școlară – pentru copiii de vârstă școlară;
-    Adeverință de salariu – cuprinzând salariul net din luna anterioară depunerii cererii, inclusiv valoarea tichetelor de masă (se va specifica pe adeverința de salariu dacă beneficiază sau nu beneficiază de tichete de masă); 
-    Adeverință de la Administrația Județeană a Finanțelor Publice Satu Mare – pentru persoanele care nu realizează venituri impozabile (soț/soție);
-    Alte acte doveditoare privind veniturile realizate – cupon șomaj, cupon indemnizație persoană cu handicap, cupon indemnizație pentru creșterea copilului sau pentru maternitate, adeverințe de la Administrația Financiară pentru persoanele care desfășoară activități cu caracter comercial, persoane fizice autorizate, asociații familiale sau persoane autorizate să desfășoare o activitate independentă;
-    Cupon de pensie;
-    Copie contract de vânzare – cumpărare locuință sau extras CF pentru persoanele care locuiesc la casă;
-    Copie talon auto;
-    Extras de cont – pentru persoanele care doresc virarea alocației în cont bancar (opțional);
-    Copie a certificatului de încadrare într-un grad de handicap sau o adeverință emisă de secretariatul Comisiei pentru Protecția Copilului, care să ateste gradul de handicap, pentru copiii încadrați în gradul grav și accentuat de handicap;
-    Copie a hotărârii judecătorești sau a dispoziției primarului, de instituire a tutelei (unde este cazul);
-    Copie a hotărârii Comisiei pentru Protecția Copilului sau a sentinței civile privind instituirea măsurii plasamentului de tip familial (unde este cazul);
-    Adeverință sau hotărâre judecătorească pentru persoana declarată dispărută/arestată sau care execută pedeapsă privativă de libertate și nu participă la întreținerea copiilor;
-    Alte acte justificative privind componența familiei și veniturile relizate de membrii acesteia (după caz).

 

Persoanele sau familiile care îndeplinesc condiţiile de acordare a alocaţiei pentru susţinerea familiei şi care au în întreţinere copii care frecventează învăţământul preşcolar vor beneficia din oficiu, odată cu acordarea alocaţiei pentru susţinerea familiei, de stimulentul educaţional acordat sub formă de tichete sociale pentru grădiniţă, în valoare de 100 lei pe lună pentru fiecare copil care frecventează grădiniţa, tichete sociale care pot fi utilizate pentru achiziţionarea de produse alimentare, de igienă, îmbrăcăminte şi rechizite.

 

Pentru informaţii suplimentare așteptăm să ne contactați la numărul de telefon 0261.714.195 – Birou Beneficii Sociale. 

 
Politica de Cookie